The Animal Song

相當好的一首歌 , 最大的特色就是曲風好似動物在草原上奔馳的情景
The Animal Song---出自於專輯Affirmation (認定)
這首歌的歌詞大致上是在講人的生活很累、很煩...點點點,如果能生活得像動物,可以輕鬆自在吧

When superstars and cannonballs are running through your head
當超級巨星與炮彈快速穿過你的頭腦
And television freak show cops and robbers everywhere
光怪陸離電視節目,上映著警察強盜滿街跑 (電視反常的到處上映警察與小偷)
Subway makes me nervous, people pushing me too far
地鐵讓我窒息難耐,人們過度推擠我
I've got to break away
我想要喘口氣遠離這一切
So take my hand now because
所以,來吧,抓住我的手吧!

*副歌
I want to live like animals
因為我想要像動物們一樣享受生活( 備註 : want to live 是片語 : " 享受生活 " 的意思 )
because careless and free, like animals
無憂無慮而且自由得像動物們
I want to live
我要享受生活
I want to run through the jungle the wind in my hair and the sand at my feat
我想要奔跑穿越叢林伴隨著我的頭髮迎風與沙子沾著我的腳

I've been having difficulties keeping to myself
我曾有困難,就是去約束我自已 (這句不好翻)
Feelings and emotions better left up on the shelf
感受與情感,將它豎之高閣收好
Animals and Children tell the truth, they never lie
動物與小孩他們總是真誠對待,不會說謊
Which one is more human
哪一種比較人性呢
there's a thought, now you decide
就讓你來決定吧

Compassion in the jungle
compassion in your head, yeah
(compassion:同情、憐憫)
would you like to make a run for it
妳願意一起遠離這一切( 指都市生活的一切 )
would you like to take my hand, yeah
妳願意抓住我的手嗎~

 

Chorus *副歌
Sometimes this life can get you down
人生有時會遇到低潮 (有時生活會讓你沮喪)
It's so confusing
它是如此糾擾不清的 ( " 它 " 指的是生活的一切繁雜 )
there's so many rules to follow
有太多的規則要遵守
But I feel it Because I just run away in my mind
但我感受到它,因為我在內心正要逃離


Superstars and cannonballs are runnin through your head
Television freak show cops and robbers everywhere
Animals and Children tell the truth, they never lie
Which one is more human
There's a thought, now you decide

compassion in the jungle
compassion in your head, yea
would you like to make a run for it
would you like to take my hand, yeah

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    jiaping404 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()